MENÜ

Trial of the Crusader

 

1. The Northrend Beasts:

A küzdelem 3 boss legyőzésére tagolódik. A bossok között nincs idő pihenni.

gormok_the_impaler.jpg

 

Az első boss: Gormok the Impaler:


Képessége:

Staggering Stomp: fizikai sebzés 15 yardon belül mindenkire hat, és a castolást megszakítja 8 másodpercig

Impale: 10 yardra hat, instant spell 150% weapon damage azonnal, majd egy bleeding effectet rak a targetre

 

Taktika tankoknak: amint az első tankon 2 vagy maximum 3 stack van a másik tanknak tauntolnia kell

Taktika healereknek: a healerek figyeljenek a minimum 15 yardos távolságra a bosstól, de ne kerüljenek túl messze a tankoktól

 

Általános taktika: amire érdemes odafigyelni, hogy a földre dobott tüzekből (8 yardon belül sebződik aki ott áll) azonnal ki kell állni. A boss dobál a hátáról Snobold-okat (egyszerre csak gyet) amik teljesen random szerűen kerülnek a playerekre, a legrosszabb ha healer nyakába kerül ez megakadályozza őt a healelésben, ezért a rangedeknek azonnal le kell lőnie bárkiről azt a koloncot. A Snoboldok stunnolnak illetve immunisak minden CC-re és nem tauntolhatóak.


Második boss: The Two Jormungar - Acidmaw & Dreadscale


jormungars.jpgAcidmaw képességei:

Paralytic Bite: instant támadás, ami bénítő mérget hagy maga után (Paralityc Toxin)

Paratytic Spray: AoE sebzés ami gyengített bénító mérget hagy maga után

Acidic Spew: AoE sebzés, a boss előtti területen levőket sebzi instant

Slime Pool: méreg felhőt köp ami sebzi azt aki benne áll

 

Dreadscale képességei:

Burning Bile: instant támadás egy célpontra, égő epével teríti be az áldozatot (Burning Bile)

Burning Spray: instant támadás, a caster előtt álló célpontokat érint, DoT-ot hagy maga után

Fire Spit: 1,1 másodperc cast idő, egy célpontra ható tüzes "köpés"

Molten Spew: a célpont és körülötte állők szenvedik el ezt a támadást, megint égő epét hány és azzal borít be

 

Általános taktika:

A csata lényege, hogy a Burning Bile és a Paralitic Toxin hatnak egymásra. A Parakitic Toxinnal mérgezett játékosok el tudják távolítani magukról a mérget ha egy Burning Bile-el beterített játékos fire damage leszedi róluk, 1 tick elég hozzá. A Burning Bile nem eltávolítható, magától leesik.

 

A két Jormungarhoz két tank kell. Dreadscale érkezik elsőnek az ajtó jobb oldalán, majd Acidmaw balról a föld alól. A kettő közül egy egyik mindig helyhez kötött. Az első körben Dreadscale a mozgatható és Acidmaw van helyhez kötve. Dreadscale tankja kapja a fire debuffot, Acidmaw tankja és az őt ütő játékosok a bénító mérget. Mikor cserélnek a mérget kapott játékosok fussanak a Deadscale-t tankoló mellé, így leesik róluk a méreg és nem fognak megbénulni. Az Acidmaw-t tankoló is szedje le magáról a debuffot, agrót nem veszít és mivel a Jormungar helyhez kötött ebből probléma se lehet.

Az a Jormungar amelyik éppen nem helyhez kötött méreg ködöket pakol a földre. Ezektől óvadodni kell. Az első csere után Dreadscale elkezdi a Molten Spawt köpködni, ezt egy targetre pakolja, aki a közelébe lévőket is sebzi, szóval a raidnek szétszóródva kell elhelyezkednie.

 

A legegyszerűbb ha Accidmaw-t nagyon gyorsan leverik, és utána már csk Dreadscale tűzsebzéseit kell kezelni, amik lényegesen veszélytelenebbek. Igaz, ha az egyik Jormungar meghal, akkor a másik 50%-kal erősebb lesz, de még ezzel együtt is így egyszerűbb a harc.

 

A harmadik: Icehowl

Képességei:icehowl.jpg

Ferocious Butt: ellök magától és stunnol is 3 másodpercre

Arctic Breath: fagyosat fúj rád, kúp alakban mindenkit sebez aki előtte áll

Massive Crash: felúgrik a magasba majd leesik, ezzel mindenkir felöklelve és sebezve

Whirl: körbeforog, sebezve és hátralökve akit elér

Froting Rage: enrage szerű, instant

 

A harc menete: Icehowl az egész raidet a falhoz löki és lestunnolja. Kinéz egy random emberkét és ráront (charge) a szoba ellentétes oldalára. Minden raid tag kap egy speed buffot, hogy elfuthasson az érintett területről.

 

Leszámítva az állandó tank stunt, és a közelharci területen állók ellökdösését, a harc nagyrészt a Massive Crash képességről és a chargeolás kihasználásáról szól. Ha valakit elkap a charge és kivégzi, ami 60.000 feletti damaget jelent, akkor enragel. Az enraget a hunterek a Tranquilizing Shot-tal, illetve a rogue-ok Anesthetic Poison-nal le tudják szedni. Icehowl a charge után stunnolja magát és ilyenkor több damaget kap be. Tehát ilyenkorra kell tartogatni a CD-ket. Az Arctic Breath képesség pedig jégkockába tesz, amit blinkkel, bubival és ilyesmikkel meg lehet törni, amúgy meg ki kell healelni.

 

Ajánlott: a tank húzza el egy falhoz így a boss nem lökdösi el folyton. A healerek állják körbe a bosst, hogy egyszerre ne terítse be őket a jeges lehheletével. A boss néha befut középre, ellök a falig és lestunnol mindenkit, kiszemel valakit magának (ezt írja a dbm hogy kit), hátrafarol a falg (ekkor kijövünk a stunból) és nekirohan a szemközti falnak (ennyi idő van kiszaladni előle). Ha nem talál el senkit 15 másodpercre lestunnolja önmagát és dupla sebzést kap.

 

2. Lord Jaraxxus:

Jaraxxus nagyon erős sebzést oszt ő is és az addjai is, a csata folyamán nem a kiosztott dps a lényeg, hanem egy csomó részfeladat prcíz végrehajtása. A main tanko érő spellek szakítása és/vagy despellezése, kiállni a nagyot sebző területekről, illetve kezelni gyorsan és hatékonyan az addokat. A legnagyobb kihívás mégis a healereket éri, nagyon kell fókuszálniuk.

jaraxxus.gif

Képességek:

Melee: csak a main tank kapja a sima közelharci sebzést

Fireball: közelharci sebzése mellett rendszeresen és kiszámíthatóan egy fireballt castol a main tankra. Ez intrrupptolható, de ha a tank megkapja, akkor az egyszeri hatalmas sebzésen kívül egy dotot is szrez, ami nagyon durván tikkel.

Fel Lightning: chain lightning típusú spell 3 emberre hat

Incinerate Flesh: ez egy debuff amit random player kap. A varázslat egy bizonyos mértékig immunissá teszi a targetet a healre. Ezt úgy lehe eltűntetni róla, ha lehealeled. Azaz egy heal immunis pajzs, amit gyógyítással szedsz le az alanyról.

Legion Flame: Random player kapja, tűzsebzés, és lángtócsába folyik a player lába alá, ki kell healelni és mozogni vele hogy a tócsa ne sebzzen plusszban. A tócsák megmaradnak - Legion Fire


Addok:

1. Mistress of Pain: Demonic Gaten keresztül érkezik, az offtank hlyből vegye fel. Nagyokat üt, és hajlamos kinézni valakit random a raidből és rövöd időre kivonja a forgalmból. Ha nem healelik ki akkor véglegesen. Épp ezért mielőbb le kell ölni.

2. Infernal (vulkánból): Az infernalok a terem random pontjain kinönő vulkánból érkeznek. 3-5 infernal érkezik egyszerre, az offtanknak kell szednie őket. Az Infernalok néha kicsi zöld bombábá változnak és egy random játékosra chargeolnak. Megállnak mellette és AoE sebzést okoznak. Ki kell állni belőle. Ha megjelennek azonnal le kell ölni őket.

 

A fight jelentős mennyiségű healt igényel. Nagyon sok fire damage röpköd ezért fire aura és fire totem nagyon hasznos itt.

 

A main tank a szoba közepén tartja Jaraxxust, a raid többi tagja pedig álljon körbe, egymástól minimum 10 yard távolságot tartva.

 

A csata:

A main tank felveszi a bosst, a többiek beállnak egyenletesen köré. A boss fireball-ját szakítani kell. Ha nem sikerül megszakítani, akkor ki kell healelni a tankot és gyorsan leszedni róla a debuffot. Mivel hatalmas sebzés van (25k feletti + a dot) ezért embertpróbáló feladat ez.

 

Akikor megjön az első add az offtank felszedi, minden dps ezt az első addot öli, ha valakit kinéz magának azt nagyon gyógyítani kell, közben nem feledkezve meg a main tankról és a spell szakításáról sem.

Ha meghalt az add vissza a bossra.

Amikor jönnek az infernalok az offtank felszedi  őket. Ha valakire kimennek, akkor az kiáll az aoe-ből és megvárja hogy az offtank felszedje. Ha valaki megkapja a heal elnyelő varázslatot azt iszonyatosan healelni kell.

 

Az add fázisok ismétlik magukat, míg meg nem hal a boss.

 

vissza a Raid Taktikák oldalra

Asztali nézet