MENÜ

Ulduar

 

Flame Leviathan

Véletlenszerűen targetol egy siege vagy egy demolisher járműt. A targetolt jármű vezetőjének el kell távolodni a bosstól. A motorosok nyomaják elé az olajat mert az lassítja, a többiek gyújtsák fel az olajfoltokat, mert úgy sebzi is. A nem „menekülők” lőjék ezerrel. A demolisherekbe üljön dps a lövész pozícióba. A demolisherekben ülő dpsek a 6-os skillel töltsék be magukat a katapultba, majd a jármű vezetője lője ki őket a bossra. A bosson 2 kis torony van amik targetolhatóak ezeket üsse le a 2 kilőtt dps majd nyomják meg a bosson lévő gombot. Ilyenkor a boss "stunnba" kerül a két dps leesik, őket a motorosok szedjék össze és vigyék vissza a demolisherekhez, a többiek full nuke a boss. Ezt kell ismételgetni, amíg ki nem döglik.

 

Razorscale

Szintén egy könnyű fight: Amikor odaértek, láttok egy kört a földön azon belül folyik majd a harc, ha lehet ne menjetek ki belőle. A kör előtt van 4 turret, amiket majd használni kell, a használatra előre jelöljetek ki egy embert. A dps veszteség elkerülése végett ez legyen ranged, a legjobb ha warlock aki oda teszi a teleportját. A 2 tank álljon a kör jobb illetve bal oldalán. A sárkány 50% HP-ig fentről fog lövöldözni, egyszerre 3 lövést lő, ha mindenki a körben van és nem áll elkülönülten senki, akkor elkerülhető, hogy a 3 lövése egy emberbe menjen. A második lövés 25 secig egy 6 yardos körben sebez, ebből ki kell állni. Miközben a sárkány fentről köpköd a földből a brewfestből ismert fúrók jönnek fel általában kettesével, amikből addok szállnak ki, ezeket fel kell vennie a tankoknak. A leölés sorrendje: Dark Rune Sentinel legyen az első, ilyen nem mindig jön, de ha láttok egyet azonnal fullnuke mert csúnyán wwzik. A 2. célpont Dark Rune Watcher (az amelyiknek manája van) ezek chain lightningoznak, végül a Dark Rune Guardianokat kell ölni ezek nem veszélyesek. Harc közben a turetteket NPCk fogják javítgatni a DBM de szerintem maga a wow is jelzi, ha az egyik turretet megjavították, ilyenkor a kijelölt ember löjje meg vele a bosst. A bosst 2 lövéssel lehet a földre kényszeríteni, ha lehet, akkor Dark Rune Sentinel add ne legyen amikor a második lövést beleeresztitek. Amikor a bosst a földre láncolja a 2. lövés akkor a dps fullnuke a bosst a tankok pedig vigyék az addokat a sárkány elé. Mikor a DBM jelzi, hogy 6 sec múlva a sárkány felszáll, akkor egy mage, vagy pala, vagy akármi, aki tud tömeget CCzni ragassza le az addokat a tankok meg fusssanak ki oldalra. Felszállás elött a boss lefújja a turreteket és ez a fújása kinyírja az addjait is vagy legalább jól megsebzi. Ilyenkor a mi oldalunkon álló NPCk újra javítani kezdik a turreteket és a kör indul, előröl. Amikor a boss élete 50% alá leesik akkor a boss leszáll, ilyenkor az egyik tank vegye fel és futtassa a kör szélén körbe. A boss debuffokat pakol a tankra ezért 2-3 stack után a másik tank vegye át és folytassa kitolást. A dpsnek fullnuke csak a dolga. A sárkányt azért kell futtatni, mert maga alá tesz egy sebző "kört" amiből a tanknak ki kell állnia. A sárkány sose legyen a raid felé fordulva, mert csúnyán lefújja a raidet.

 

Ignis

Ehhez a fighthoz szükség van olyan classra aki az Iron Constructokat tudja CCzni, nálunk ezt én játszottam druidként. A fight egyszerű, de nagy figyelmet kíván. A Main Tank húzza ki a bosst a kétoldalt lévő tavakig majd ott körbe kell húzni négyzet alakban. A boss spellje (scorch) létrohoz a földön egy 13 yard átmérőjű izét ami tűzsebzést okoz, ha egy négyszögben mozgatja a tank akkor az első ilyen izé pont eltünik mire visszaér a bossal. A boss random szerűen felkap valakit és berakj a hasán lévő kohóba, ezt az embert ki kell healelni. A hasban lévő ember tud castolni szóval, ha tudja, akkor healelje magát. A boss időnkét ellő egy Flame Jets nevű spellt ilyenkor nem szabad castolni mert 1. megszakítja a castot 2. az adott magic schoolból nem fog tudni castolni 8 secig semmmit az áldozat (healerek nagyon figyeljenek). A boss időnként aktivál egy Iron Constructot, ezek 4 sorban állnak a teremben véletlenszerű honnan jön, figyeljen rá mindenki és szóljon az off tanknak, ha lát egyet. Az off tanknak az a feladata, hogy felvegye ezt az Iron Constructot és bevigye egy a boss által a földre rakott tüzsebzésű izébe, amikor odaért vele akkor azt ott CC-zni kell, hogy benne maradjon a tüzben de az off tanknak ne kelljen a tüzben állnia. Mi még csak druiddal próbáltuk annak a rootja tökéletesen megfelel a többi CCről nem tudok mit mondani. Ha elég ideig áll a tűzben az Iron Construct, akkor átváltozik Moltenné (izzani fog vörös lesz) ilyenkor az off tanknak bele kell vinnie az egyik tóba, ahol megdermed. Amikor megdermedt, akkor egy dpsnek szét kell lőnie egy 5K+ os sebzéssel. Ezt az 5K+ sebzést egyben kell bevinni neki. 20 secig marad dermedt állapotban addig kell szétlőni, csak ranged jöhet számításban mert amikor szétlövik akkor szétrobban és 20K-t sebez 15 yardon belül. Nagyon lényeges, hogy az off tank hamar észrevegye az addokat és, hogy olyan tűzbe CCzük bele, amit nemrég rakott le a boss, hogy legyen ideje felizzani. Ha elcsúszik az off tank és már több add van, akkor meg kell próbálni egyszerre kettőt felizzítani és kinyírni (egyébként ez öcsi is). Minden élő addal a boss 15% erősebbeket üt így, ha az addok nagyon elszaporodnak képtelenség lesz kihealelni az main tankot.

 

XT

A termebe belépve jobbra és balra is le kell nyírni a mobokat (a gnomeok szerelnek, szóval azokat először). A bosst az MT a lépcső tetején tankolja. A fight alatt a boss időnként egy egy játékosból Light bombot vagy Gravity bombot csinál. Aki ilyet kap, fusson ki a raidből (light 10 yardra hat a gravity 20-ra). A dps álljon a lépcső alja és aboss között. 2 jó AOEval rendelkező dpst jelöljünk ki add írtásra még a fight elején. A bossnak ez a legveszélyesebb spellje: Tympanic Tantrum, ami 12 secig sebez 10% hpt mindenkin, magyarul 120% hpt sebez. Ezt ki el healelni. A boss addokat idéz minden 25%-nyi hp leverése után ezek közül a bombákat ki kell nyírni rangednak, a pummelereket fel kell vennie az OTnak (fight végéig rajta kell maradjon mind, nem kell leölni őket), a kicsi robotokat pedig le kell aoezni. A dps veszeteség elkerülése végett a kicsikiet elég a lépcső közelében leaoezni, hogy ne kelljen futkosni és, hogy maxdps menjen a bossba. A kicsi addok gyógyítják a bosst szóval ne érjenek be. A plummerek nem sebeznek nagyot én raidhealerként simán tudtam healelni az OTt szóval pala, priest tartsa életben az MTt. Idézéskor a boss szívét tudja ütni a csapat ezt a sebzést a boss is megkapja, ha véletlenül kinyírjátok a szívét, akkor a boss hard módba kerül. :)

 

Auriaya

WSAD fight. A fight előtt az egyik irányba 3 területet tisztítsunk meg. A fight elején mindenki losoljon (a kör alakú részen álljon a belső ívhajlatra pl.) így az OT könnyen fel tudja venni a két defendert. Az MT pedig a bosst. A két defendert le kell ütni amilyen gyorsan csak lehet. Ezután mehet a boss, ha megidézi a pöttyös cicát, akkor fullnuke a macska. Mindenki álljon a boss előtt, mert a boss Sonic Screech spellje 74K-86K -t sebez és ez annyi felé oszlik ahányan az útjában állnak. HA meghal a pöttyös cica akkor egy fekete kör lesz a halála helyén, amiből azonnal ki kell állni. Ilyenkor az MT átviszi a bosst a következő teremrészre. A boss stackel egy debuffot az MT-n 5 stackig ami felerősíti a bekapott shadow dmget ezért váltva kell tankolni. Ha újra jön a pöttyös, akkor azt megint le kell ölni a bossal átmenni az előző helyre. Azért kell mászkálni a bossal mert különben egy idő után nem fértek el a fekete köröktől. Néha idéz rengeteg kis fekete macskát, azokat le kell aoezni. Ügyelni kell, hogy Sonic Screech alatt mindenki álljon a boss elött különben túl nagy sebzés jut egy emberre. A boss időnkét feareli a raidot Tremor totem nem árt.

 

Hodir

Azt javaslom, nézzétek át mit adnak a mellettetek harcoló . Ami biztos, hogy az egyik tanknak frost res gearben (FRG) kell lenni! Bementek a nem FRG-ben lévő tank felveszi a bosst, a dps kiüti az NPCket a jégtömbökből. Érdemes a mage-el kezdeni (jobb első) mert a mage megakadályozza, hogy valakit lefagyasszon a boss. A többi NPC is ad mindenféle nyalánkságot szóval a szabadítsátok ki mindet (+haste +crit ilyesmiket). A fight közben egy hóesés kering a terembe, mint Sepphironnál a blizzard, ebből álljatok ki, mert ahol hullik a hó oda hóbombák fognak becsapódni, amik amellett, hogy jó nagyot sebeznek, de el is dobálnak. Amíg a mage nincs kiszabadítva, addig mindenki ugráljon, mint nexusban különben lefagy. A bosst az MT mozgatja azt hiszem szintén azért, hogy ne fagyjon le. Időnként a boss lerak 2 rúnás kék kört ilyenkor menjetek az egyik széléhez majd amikor rádob a körökre pár hóbombát és azok fehérré dombokká válnak másszatok bele. Erre azért van szükség, mert ilyenkor, aki nem áll fent egy ilyen dombon azt befagyassza egy frost tomba amiből ki kell ütni. Az NPCket így is befagyasztja elég dps kiesés azokat kiütni, ugyhogy ne fagyjon be senki. Néha a boss magára tesz egy Frozen Blows nevű cuccot, ami a phys dmgét csökkenti ugyan 70%-al, de akit üt az kap egy 4K/2sec es frostdotot és ezt csak a FRG-s tank tudja túlélni jelenleg a klánunkban, szóval ilyenkor az FRGs tank tauntolja le. Nem nehéz fight csak figyelni kell. Auriaya-t ki is lehet hagyni és rögtön jöhettek erre a bossra, csak tisztítsátok meg az utat.

 

vissza a Raid Taktikák oldalra

Asztali nézet